Parkering hos oss

"Vardagen är inte bara parkering"

Parkering

Parkering är en del av vardagen

Tillgång till parkering är i många fall ett måste för hyresgästerna. Många företag har säljkårer där parkeringen utgör en vital del av verksamheten och många anställda ser det som en nödvändighet att kunna ta bilen till arbetsplatsen för att ha möjlighet att lämna/hämta barn, sköta matinköpen osv. 

Men parkering är mycket mer än så. Personal behöver förflytta sig kortare eller längre sträckor under arbetstid för olika ärenden, möten, etc. Hur kan hyresvärden förenkla för dem? En av lösningarna kan vara att erbjuda olika förmånliga transportlösningar för hyresgästerna. En annan lösning kan vara att erbjuda goda och prisvärda möjligheter för besöksparkering i fastighetsägarens hela bestånd. Viktigt är att kunna erbjuda personalen lösningar för en trevligare och enklare vardag och erbjuda företag lösningar som skapar ett attraktivt och effektivt företag.

Parkera med mobilen

Alla parkeringsförmåner i Phone Park

Behovet av parkering är olika för olika ändamål. Många behöver ha garanterad tillgång till parkering i en viss fastighet, andra behöver ha tillgång till besöksparkering i närheten av besöksmålet. Alla möjligheter finns redan idag, men det går att utveckla både hantering av parkeringarna, tillgängligheten till parkeringarna och utnyttjandet bättre.

I Parking Partners app Phone Park finns alla möjligheter tillgängliga när man behöver dem. Alla parkeringsförmåner är samlade i en enda app.

Vardagen är inte bara parkering

Förutom parkering och transportlösningar kan en vardag fyllas av en mängd olika ärenden och ”måsten” för att vardagen ska fungera. Det är allt från att låsa upp garageporten, köpa mat, beställa tid för service på bilen till att ge sig ut och köpa nya kläder inför vintersäsongen. Vi ser fyra huvudsakliga områden med tjänster och service som kan göra vardagen enklare: Parkering, Ekonomi, Extern service, Vardag.

Besöksparkering

Idag är de flesta besöksparkeringarna öppna för alla – oavsett om de är hyresgäster eller inte. Besöksparkeringarna är i allmänhet inte fullbelagda och det finns med andra ord en intäktspotential som inte nås i dagsläget. Men det kan å andra sidan skapa möjligheter både för relationsskapande åtgärder och för intäktsökningar.

Genom att erbjuda hyresgäster en förmånlig taxa vid parkering inom fastighetsägarens bestånd uppstår en situation som gynnar alla parter. Hyresgästen kan parkera till ett förmånligt pris och fastighetsägaren kan få särintäkter som annars inte hade flutit in. Genom att koppla hyresgästlistor till olika parkeringstillstånd och parkeringstaxor i Phone Park kan hyresgästerna särbehandlas och ges extra förmåner.

Kvinna parkerar elbil

Intresseanmälan

Letar du efter en parkeringsplats att hyra?

Mina sidor företag Mina sidor